DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Yüksek Lisans Tezi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GSSS 599
Bahar
0
0
0
30
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı lisansüstü program boyunca öğrencilere verilen derslerde kazandırılan kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriler kullanılarak, bir danışmanın takibinde öğrencinin bir araştırmayı, araştırma sorusunun ortaya konmasından veri toplama ve analizine kadar yürütüp bir tez halinde yazmasını ve sunmasını sağlamak ve bu süreçte bir lisansüstü uzman araştırmacı ya da uygulamacı olarak ihtiyaç duyacağı donanımı öğrenciye kazandırmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Tez çalışmalarını yürüttükleri alanda ileri düzeyde bilgi ve birikim elde edecektir.
  • Bağımsız olarak özgün bir araştırma problemi ortaya atabilecek ve bunun nasıl araştırılabileceğini belirleyebilecektir.
  • Kendi seçtikleri bir alanda bağımsız araştırmalarını sürdürebilecek düzeye gelecektir.
  • Bir araştırmayı ve araştırmanın sonuçlarını hem yazılı hem de sözlü olarak etkin bir biçimde aktarabilecektir
  • Herhangi bir araştırma probleminin araştırılmasında kendi ölçme yöntemlerini geliştirmek için gereken çalışmaları yapabilecektir.
  • İncelediği araştırmaları eleştirel bir bakış açısıyla ele alabilecek, eksiklikleri ve eksiklikleri düzeltmek için yapılabilecekleri görebilecektir.
  • Belirli bir bilimsel problem konusunda farklı kuramsal açıklama çerçevelerinin bakış açısını analiz edebilecek, kavrayabilecek ve farklı çerçeveleri entegre edebilecek beceriyi kazanacaktır.
Ders Tanımı Bu ders, bir araştırmanın bağımsız olarak baştan sona yürütülmesi ve buna dair becerilerin öğrenilmesini içermektedir. Buna göre, bir danışmanla beraber ilk önce bir araştırması sorusu belirlenmekte, bu soru üzerine literatür taraması yapılmakta, literatürde bu sorunun araştırılmasına ilişkin yöntemlerle beraber eksiklikler de dikkate alınarak özgün bir hipotez ve araştırma tasarımı kurulmaktadır. Daha sonra bu araştırma tasarımı çerçevesinde veri toplanmakta ve çalışmanın kuramsal temeli, yöntemi, sonuçları ve sonuçların değerlendirilmesini içeren bir tez yazılmaktadır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Danışman ile görüşme
2 Bağımsız çalışma
3 Bağımsız çalışma
4 Danışman ile görüşme
5 Bağımsız çalışma
6 Bağımsız çalışma
7 Bağımsız çalışma
8 Danışman ile görüşme
9 Bağımsız çalışma
10 Bağımsız çalışma
11 Bağımsız çalışma
12 Danışman ile görüşme
13 Bağımsız çalışma
14 Bağımsız çalışma
15 Danışman ile görüşme
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
100
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
900
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
0

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.

2

Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası boyutta inceler.

3

Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere kullanır. 

4

Belirli bir psikoterapi yaklaşımı çerçevesinde vaka formülasyonu yapabilir ve buna dayalı olarak müdahale tekniklerini uygular.

5

Kişilik yapılarını ve psikolojik bozuklukları klinik görüşmelerle değerlendirir ve bir psikolojik değerlendirme fomülasyonunu içeren rapor yazar.

6

Alanı ile ilgili olarak karşılaştığı sorunları, bilimsel yöntemler ve araçlar doğrultusunda analiz eder ve çözüm yöntemi geliştirir.

7

Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili soruları; bilimsel bir yaklaşım ve yaratıcı bir düşünceyle sorgular ve eleştirel bir şekilde değerlendirir.

8

Alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında ilgili mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder.

9

İnsan duygu, düşünce ve davranışını açıklamada genetik, fizyolojik, sosyal ve çevresel faktörlerin etkilerini ayırt eder ve bu faktörlerin karşılıklı etkileşimini anlar ve yorumlar.

10

Psikolojik bozuklukların etiyolojisi, belirti kümeleri, gidişatı ve sonlanma özellikleri açısından alanının gerektirdiği ölçüde yeterliliğe sahip olur.

11

Alanı ile ilgili takip ettiği güncel çalışmaları ve eleştirel yaklaşımları değerlendirir ve çalışmasına dâhil edebilme yetkinliğine sahip olur.

12

Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.

13

Psikoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest